Webinars voor leadgeneratie: data als geheim wapen
Het webinarplatform van Online Seminar is ideaal voor lead generated webinars. Ons geheim ingrediënt? Data. Geen enkel ander platform verzamelt meer gegevens of biedt meer inzichten. We zijn bovendien de enige die ook gegevens verzamelen bij opgenomen webinars die op een later moment bekeken worden. Dat betekent dat als iemand het webinar op een later moment bekijkt, hij of zij nog steeds pollvragen kan beantwoorden of op calls to action kan klikken. De interactie met je doelpubliek gaat dus verder, ook na de live-uitzending.
Wij geloven in aandacht. Aandacht voor de boodschap en doelen van jouw bedrijf. Aandacht voor het webinar. Dit betekent concreet dat we samen de analyse doen. Samen zorgen we ervoor dat jouw bedrijf het meeste uit het webinar haalt. Kies voor de full service aanpak van Online Seminar.
Wil jij ook leads genereren met straffe webinars? Volg dan deze vijf stappen:
Stap 1: een goed concept en een doordacht marketingplan
Een webinar is niets zonder publiek. Daarom is het zaak om eerst een concept te ontwikkelen dat aansluit bij je doelgroep en een marketingplan om hen te bereiken. Hoe meer kijkers je aantrekt, hoe meer uiteindelijk betalende klant worden.
Stap 2: een strakke presentatie
Win je het vertrouwen van je potentiële klanten en overtuig je hen dat je de oplossing hebt voor hun probleem, dan heb je er een betalende klant bij. En net om dat doel te bereiken, is een webinar het uitgelezen instrument. Je bereikt veel mensen met je verhaal. Breng het daarom op een impactvolle manier: doordacht en met een professionele presentatie.
Stap 3: maak slim gebruik van de webinartools
Kan je in een webinar je publiek engageren? Zeker en vast. Een webinar duurt gemiddeld 55 minuten en live kijkers bekijken maar liefst 86% daarvan? Hoe meer interactie, hoe langer je hun aandacht vasthoudt. Stel daarom vragen in de chattool of zet call-to-action-buttons in. Zo kunnen deelnemers meteen meer informatie vragen of tot een aankoop overgaan.
Stap 4: haal inzichten uit verzamelde data
Het platform verzamelt alle relevante informatie over de webinarkijkers. Hoe lang keken ze? Welke onderwerpen interesseerden hen? Hoe gingen ze in interactie? Dit zijn slechts een aantal voorbeelden van vragen waarop je het antwoord vindt in de data die ons platform tijdens je webinar verzamelt. En met deze inzichten kan je aan de slag om je volgende webinar nog beter af te stemmen op je doelgroep.
Stap 5: verzorg de follow-up
Hoe goed je webinar ook is, mensen gaan niet altijd meteen over tot actie. Ze laten de boodschap nog even bezinken of willen het nog met iemand bespreken. Een goede follow-up is essentieel.
Daarom biedt ons platform daar de mogelijkheid toe. Zo kan je deelnemers bijvoorbeeld automatisch uitnodigen voor een volgend webinar. Dankzij contactgegevens, clicks op call-to-action-buttons en de chatgeschiedenis heb je een follow-up op maat. Binnen je doelgroep kan je segmenten onderscheiden en je verdere communicatie hierop afstemmen.