Hoog engagement
Mensen doorworstelen niet graag geschreven communicatie, ze kijken liever naar een video. Onderzoek toont aan dat we van beeldmateriaal 95% onthouden en van een geschreven boodschap slechts 10%. En dat is eigenlijk niet vreemd, want onze hersenen verwerken beeld 60.000 keer sneller dan geschreven tekst. Onze hersenen houden simpelweg meer van beeld dan van tekst.
Een belangrijk voordeel van een webinar ten opzichte van video, is dat een webinar interactief is. De combinatie van video en interactie werkt: kijkers volgen een webinar gemiddeld 47 van de 55 minuten. Maar liefst 60 % geeft antwoord op pollvragen en 32% stelt een vraag via de chat (gemiddelden van Online Seminar in 2018). Kortom, kijkers bekijken niet alleen het grootste deel van het webinar, ze zijn ook geëngageerd.
Bereik alle werknemers
Heeft je organisatie vestigingen op verschillende locaties of in meerdere tijdzones? Een webinar is ideaal om je boodschap eenduidig over te brengen. Live én on-demand. Met de on demand-versie is je verhaal ook beschikbaar voor werknemers die het webinar niet live konden volgen. Je medewerkers kijken niet alleen waar ze willen, maar ook wanneer ze willen én op het device van hun keuze.
Learning & development
Je kan een webinar ook inzetten voor trainingen en bijscholingen. Je bepaalt dan vooraf aan welke criteria deelnemers moeten voldoen om te slagen. Moeten ze bijvoorbeeld een bepaald percentage van de leerstof doornemen of een bepaalde score behalen op een multiple-choice-test? Jij stelt het in en het platform doet de rest. Met de on demand-webinars geef je werknemers de gelegenheid om de training ook op een later tijdstip te volgen.