1. Studio & techniek
Voor een professionele uitstraling is een rustige setting met kwalitatief geluid en een goede belichting bijzonder belangrijk. Online Seminar stelt daarom een aantal state-of-the-art studio’s ter beschikking. Een alternatief is dat wij een studio opzetten bij jou op kantoor of op een locatie naar keuze. Waar je ook voor kiest, je studio zal de juiste geluidsinstallatie, belichting en camera hebben.
Bij elk webinar is een regisseur en technisch moderator aanwezig om de sprekers te begeleiden. Voor het webinar organiseren we een dry-run; de mogelijkheid om het webinar te oefenen.
Geluids- en cameramensen zorgen ervoor dat het webinar live gestreamd wordt en perfect opgenomen wordt. Zijn er technische problemen bij de deelnemers? Daar hoef jij je geen zorgen om te maken, ook dat lost ons team op.
Keuze tussen een Online Seminar-studio of een studio op locatie. Beide zijn state-of-the-art en zorgen voor een professionele uitstraling.
Dry-run 1,5 uur vóór het webinar.
Regisseur, technici en technisch moderator zijn gedurende de hele uitzending aanwezig om je te helpen.
De regisseur zorgt voor een goede live-uitzending en opname.
Presentatietraining voor presentator, specifiek rond webinars.
Als je zelf geen presentator hebt, kan je beroep doen op één van onze presentatoren. We hebben een uitgebreide pool van professionals die getraind zijn in het geven van webinars.
2. De presentatie
Een webinar presenteren is op twee vlakken anders dan live presenteren: het is voor de camera en er is interactie met mensen op andere locaties. Daarom zijn er een aantal aandachtspunten. Ons team van webinarspecialisten helpt je daarbij.
Presenteerde je nog nooit een webinar of is het al lang geleden? Geen probleem. In een presentatietraining traint ons team je om je verhaal treffend te brengen. In deze training focussen we ook op de interactie met je doelpubliek. Zo verloopt de presentatie van het webinar vlot en bereik je er je doel mee.
Advies over de presentatie.
Training voor presentatoren.
De mogelijkheid om één van onze professionele sprekers in te schakelen voor de presentatie..
3. Communicatie over het webinar
Je wil natuurlijk dat zoveel mogelijk mensen je webinar bijwonen. Dat bereik je door voldoende en duidelijk te communiceren over het webinar. Hoe lang op voorhand stuur je de uitnodiging uit? Wat is een goed moment voor een reminder? Op basis van onze ervaring hebben wij een uitgebreid stappenplan ontwikkeld dat je enkel maar hoeft te volgen, inclusief templates voor uitnodigingen.
We kunnen je ook ondersteunen met de strategische boodschap van het webinar en helpen je graag met:
Een bevestiging van inschrijving in jouw huisstijl;
Een reminder via e-mail en/of per sms;
Advies over welke kanalen je kan inzetten voor je communicatie;
Een opvolgingsmail na het webinar met de link naar de opname. We maken bij de opvolging netjes het onderscheid tussen wie live deelnam en wie niet
4. Dataverzameling
Meteen na het webinar bespreken we de verzamelde data , zodat je onmiddellijk inzicht krijgt in de opbrengst van het webinar. We houden ook een evaluatie waarin we de learnings bespreken. Deze sessies zijn heel waardevol voor een volgend webinar, maar ook voor andere marketinguitingen. Je krijgt namelijk inzichten over de doelgroep die andere kanalen niet zo snel genereren.