Sector

Media

Media puzzelen vaak nog hoe ze de digitale kanalen op een goede manier voor zich kunnen laten werken. Is video het antwoord? De betaalmuur? Webinars blijken een hele waardevolle aanvulling: ze leveren niet alleen directe interactie met de doelgroep op, maar ook rijke data.


Herken je dit: offline loopt het. De oplage van het tijdschrift, de kijkcijfers: het is stabiel, of wordt elk kwartaal net iets minder. Of je groeit en je weet dat het mogelijk moet zijn om die groei verder te boosten. Die groei moet vooral van online komen. Je ziet daarom steeds meer mediabedrijven een betaalmuur opwerpen, zodat klanten toch gaan betalen voor (een deel van) de content.

Het nadeel van video

We zien bij onze klanten ook dat ze steeds vaker voor video kiezen, die ze ook op externe platforms plaatsen als YouTube en Vimeo. Als nadeel van video ervaren ze vervolgens dat het vooral zenden is: de consument kijkt wanneer het hem of haar uitkomt, maar er is geen interactie en beperkte verrijkte data. Er ontstaat weinig inzicht wie er precies kijkt en wat hun interesses en drijfveren zijn. Bovendien sneuvelt het product waarom het gaat vaak onder: consumenten kijken alleen nog maar de video’s en komen onvoldoende in aanraking met het fysieke product.

De mogelijkheden van webinars

Waardevolle data

Webinars zijn dan een hele interessante optie. Kijk bijvoorbeeld naar RTLZ, TMG, Sanoma en De Persgroep. Zij organiseren op regelmatige basis webinars. 26% van de deelnemers stelt vragen, beantwoordt polls en klikt op een call-to-action. Het bereik van de RTL Z webinars is daarmee voor adverteerders binnen Business, Beurs, Finance en Tech zeer waardevol. RTL Z weet hiermee op een succesvolle manier klanten, adverteerders en leads aan zich te binden.

Verrijkte data

Doordat het webinar de mogelijkheid biedt om data te verzamelen, bijvoorbeeld met pollvragen, krijg je interessante inzichten in je doelgroep. Stel bijvoorbeeld dat je organisatie een tijdschrift maakt voor ouders. Dan is het interessant om een webinar te creëren rond de opvoeding van jonge kinderen met een expert op dit gebied. Met pollvragen kun je vervolgens waardevolle inzichten ophalen, die je kunt gebruiken voor inhoudelijke artikelen.

Gepersonaliseerd aanbod

Wanneer je meer weet over de persoonlijke situatie van kijkers, kun je ook een aanbod doen dat perfect aansluit bij hen. Bijvoorbeeld cross-selling wanneer je mediabedrijf verschillende producten aanbiedt. Stel je hebt een webshop, dan kan het waardevol zijn om producten uit de webshop aan te bieden als je weet dat de specifieke kijker daar interesse in heeft. Zo kan het webinar een groter en nieuw bereik opleveren, nieuwe adverteerders, nieuwe klanten, meer verkochte producten.

Dit is hoe we je helpen

Mens


We denken verder dan features, systemen en techniek. Wij zorgen ervoor dat je de voordelen van data en techniek ervaart. Wij hebben aandacht voor de details. We luisteren. We leven ons in. Dat voel je. En dat voelen jouw klanten en gebruikers ook.

Ontmoet ons team

Data


Tegenwoordig is er een overvloed aan data: op sociale media, in klantenbestanden, uit campagnes. Wij geloven erin dat data alleen relevant voor jou zijn wanneer je er inzichten uit haalt. Wat weet je echt over je klant en hoe kun je je doelgroep zo veel mogelijk verder helpen? Wij verrijken en verslimmen. Dat helpt jouw organisatie echt vooruit.

Hoe doen we dit?

Techniek


Techniek moet geruisloos zijn. Techniek moet faciliteren waar het jou om te doen is: aandacht bij jouw doelgroep voor jouw verhaal. Daar zorgen wij voor met een state-of-the-artplatform. Een platform waarmee je moeiteloos kunt werken en niet te vergeten: dat extreem veilig is. Zet de techniek in waarvoor het bedoeld is: contact met jouw doelgroep.

Bekijk alle mogelijkheden

11013

Aantal webinars

In 10 jaar zijn we uitgegroeid tot
de webinarexpert van de Benelux.

11013

Aantal webinars

In 10 jaar zijn we uitgegroeid tot
de webinarexpert van de Benelux.

Succesverhalen


Hoe we samen ambities waarmaken, hindernissen overkomen en resultaat boeken.


RTL Z

Hoe webinars traditionele tv versterken

Het Juridisch Loket

Slim opleiden via webinars

UMC Utrecht

Webinars als bron van medische info

UWV

Een baan vinden met hulp van webinars