Natuurlijk zijn er verschillen tussen virtuele en fysieke evenementen: je ziet elkaar niet, je kunt niet ongedwongen netwerken en het is niet meer een ‘dagje uit’. Maar als puntje bij paaltje komt, gaat elk evenement om het delen van waardevolle informatie. Of het nu gaat om een interne reorganisatie, een productpresentatie of de laatste ontwikkelingen. En juist dat gaat uitstekend bij een virtual event zoals een webinar.
In 6 stappen naar een virtual event
We volgen zes stappen om een digitale eventlocatie voor jou te verzorgen, veilig en laagdrempelig:
● Je doelgroep wordt uitgenodigd om deel te nemen
● Je bezoekers krijgen een ticket aan het digitale loket, al dan niet tegen betaling
● Er wordt automatisch een registratielijst bijgehouden
● In aanloop naar het evenement krijgen alle deelnemers een vriendelijke reminder
● Op de dag van het event controleer je de bezoekers (alleen geverifieerde e-mailadressen hebben toegang)
● Iedereen neemt ‘virtueel plaats’, de zaal loopt vol en het evenement kan beginnen!
Interactie met je publiek
Het licht in de digi-zaal dooft en de spots op het podium gaan aan. Honderden, zo niet duizenden ogen zijn gericht op de schermen: wat gaan de sprekers vertellen?
De presentatie roept vragen op. Jij wilt als presentator ook wat feedback uit de zaal. Ook dat is allemaal onderdeel van het virtual event. In een gemodereerde chat stellen de deelnemers live hun vragen. Wil je feedback van de mensen als ze niet zelf een vraag stellen? Stel een pollvraag. Makkelijk, anoniem, en net als stemmen in de zaal.
Wil je nog meer informatie? Dat kan. In plaats van uitgeprinte evaluatieformulieren of nagestuurde enquêtes, krijgen alle aanwezigen na het webinar een pop-up op hun scherm om het webinar meteen te beoordelen.
Waarom zijn virtual events een volwaardig alternatief?
In deze chaotische tijden biedt een virtueel event veel voordelen. Een greep uit de belangrijkste: 1. Een webinar kan altijd doorgaan en vaak tegen veel lagere kosten
2. Het is eenvoudig: je verspreidt op een efficiënte manier je boodschap onder het publiek
3. Er is een hoge mate van interactie door de live chat, polls en enquête
4. Rapportages geven je gedetailleerde inzichten op gebruikersniveau
5. Ook aan de ‘laatkomers’ is gedacht: elke sessie is on demand te bekijken
Wil je meer weten?
Neem contact met ons op
Sjors van den Camp
Business Unit Manager
020-8457405
sjors@onlineseminar.nl