Vorige week wilde een groot farmaceutisch bedrijf een nieuw medicijn lanceren. Berlijn was het decor voor deze meerdaagse lancering, sprekers uit verschillende landen zouden overvliegen en de audiovisuele productie was tot in de puntjes geregeld. Alles stond gereed, tot het coronavirus onverwacht toesloeg: het congres werd afgelast. Onze klant wilde hoe dan ook het momentum grijpen en dus zochten we samen naar een passende oplossing. Het antwoord? Digitale productpresentaties.
Compleet virtuele meetings
In een hotel in Berlijn toverden we een groot podium om tot virtuele meeting room. Presentaties voor een lege zaal, maar met een internationaal publiek vanuit huis. In twee dagen tijd verzorgden we zes uitzendingen waarbij verschillende presentatorenlive werden ingebeld. Via een meetingapp konden kijkers chat- en pollvragen stellen.Zo ontstond er volop interactiviteit én engagement en het enthousiaste publiek. Bovendien deelden kijkers vanuit hun locatie selfies in de app en kregen de sprekersgoede feedback. Op het hoogtepunt keken 163 mensen vanuit 62 verschillende landen mee. Bovendien kreeg onze klant alsnog handige statistieken over de kijkers,van hun locatie en functieprofiel tot specifieke productvoorkeuren.
Waarom digitale productpresentaties?
Het coronavirus laat in snel tempo diepe sporen achter. Evenementen worden afgelast en werknemers blijven thuis. Tegelijk zoeken bedrijven alsnog naar manieren om hun business critical producten aan een groot publiek te tonen. Een digitale productpresentatie biedt dit bereik en levert interactiviteit op afstand.
Wil je meer weten?
Neem contact met ons op
Sjors van den Camp
Business Unit Manager
020-8457405
sjors@onlineseminar.nl