Support

Loop je ergens tegenaan? Ons serviceteam staat voor je klaar op service@onlineseminar.be.

Waar heb je een vraag over?

Een webinar bekijken

Waarom opent mijn webinar niet?

Dit kan verschillende oorzaken hebben. De meest voorkomende:

1. Check of je apparaat verbonden is met het internet (kabel of WiFi)

2. Zit je op een bedrijfsnetwerk (bijvoorbeeld via VPN) dan zorgt dat er vaak voor dat de verbinding naar het webinar wordt geblokkeerd. Maak bij voorkeur gebruik van je eigen WiFi-signaal, je eigen internetverbinding thuis of als je op je werk bent via je mobiele telefoon

3. Probeer eens de pagina te verversen of gebruik het 'ververs-pijltje' in je browser

4. Probeer eens een andere browser zoals Chrome of Safari

5. Weet je zeker dat je je browser hebt geüpdatet en de laatste versie gebruikt?

6. Misschien is jouw apparaat wat ouder en kan deze niet overweg met de techniek die wij gebruiken, probeer dan een ander apparaat (zoals je smartphone).

Hoe kan ik een live webinar bekijken?

Klik op de link die je hebt ontvangen. Klik op 'bekijk het webinar' en log in als daar om wordt gevraagd. Volg de instructie op het scherm. Heb je geen link ontvangen maar weet je wel bij welke organisatie je je hebt aangemeld voor een webinar? Ga dan naar "onlineseminar.nl/[naam bedrijf]" en log in op de pagina van de organisator. In het webinaroverzicht zie je het eerstvolgende webinar staan. Als je je voor een van de webinars hebt aangemeld dan zie je onder dat webinar staan 'bekijk het webinar'. Klik op deze knop en wacht de instructie op het scherm af.

Hoe kan ik een ondemandwebinar bekijken?

Klik op de link die je hebt ontvangen. Klik op 'webinar bekijken' en log in als daar om wordt gevraagd. Volg de instructie op het scherm. Heb je geen link ontvangen maar weet je wel van welke organisatie je een webinar wilt kijken? Ga dan naar "onlineseminar.nl/[naam bedrijf]" en log in. Ga dan naar de tab 'Archief webinars'. Kies vanuit het webinar overzicht het webinar dat je wilt bekijken en klik op 'Bekijk het webinar' en wacht de instructie op het scherm af.


Het webinar blijft laden en start niet, wat kan ik doen?

Dat ligt waarschijnlijk aan je internetsnelheid. Klik hier om naar een testpagina te gaan waar je de snelheid van je internet kunt controleren. Indien de test uitwijst dat de internetsnelheid te laag is, kun je wellicht overschakelen naar een andere internetverbinding. Ook het verversen van je browser kan het probleem verhelpen. De webinars laden het beste in Google Chrome of Firefox. Daarnaast is het belangrijk om de VPN uit te schakelen (dit zijn beveiligde bedrijfsnetwerken). Ook kan je het proberen via een ander apparaat.

Ik heb een account, maar ik kan niet inloggen en ik ontvang de reset wachtwoord link niet.

Controleer altijd eerst de spamfolder van je inbox. Soms belanden onze mails in de spam- of reclamefolder van je mailprogramma. Is dat niet het geval stuur dan een bericht naar info@onlineseminar.nl met daarin de volgende informatie:
1. Je naam
2. Je e-mailadres
3. De naam van de organisatie waarvan je een webinar wilt kijken (bijvoorbeeld UWV, RTLZ, Aegon)
4. De datum en het tijdstip van het webinar dat je wilt zien

Waarom opent mijn webinar niet?

Dit kan verschillende oorzaken hebben. De meest voorkomende:

1. Check of je apparaat verbonden is met het internet (kabel of WiFi)

2. Zit je op een bedrijfsnetwerk (bijvoorbeeld via VPN) dan zorgt dat er vaak voor dat de verbinding naar het webinar wordt geblokkeerd. Maak bij voorkeur gebruik van je eigen WiFi-signaal, je eigen internetverbinding thuis of als je op je werk bent via je mobiele telefoon

3. Probeer eens de pagina te verversen of gebruik het 'ververs-pijltje' in je browser

4. Probeer eens een andere browser zoals Chrome of Safari

5. Weet je zeker dat je je browser hebt geüpdatet en de laatste versie gebruikt?

6. Misschien is jouw apparaat wat ouder en kan deze niet overweg met de techniek die wij gebruiken, probeer dan een ander apparaat (zoals je smartphone).

Hoe kan ik een live webinar bekijken?

Klik op de link die je hebt ontvangen. Klik op 'bekijk het webinar' en log in als daar om wordt gevraagd. Volg de instructie op het scherm. Heb je geen link ontvangen maar weet je wel bij welke organisatie je je hebt aangemeld voor een webinar? Ga dan naar "onlineseminar.nl/[naam bedrijf]" en log in op de pagina van de organisator. In het webinaroverzicht zie je het eerstvolgende webinar staan. Als je je voor een van de webinars hebt aangemeld dan zie je onder dat webinar staan 'bekijk het webinar'. Klik op deze knop en wacht de instructie op het scherm af.

Hoe kan ik een ondemandwebinar bekijken?

Klik op de link die je hebt ontvangen. Klik op 'webinar bekijken' en log in als daar om wordt gevraagd. Volg de instructie op het scherm. Heb je geen link ontvangen maar weet je wel van welke organisatie je een webinar wilt kijken? Ga dan naar "onlineseminar.nl/[naam bedrijf]" en log in. Ga dan naar de tab 'Archief webinars'. Kies vanuit het webinar overzicht het webinar dat je wilt bekijken en klik op 'Bekijk het webinar' en wacht de instructie op het scherm af.


Het webinar blijft laden en start niet, wat kan ik doen?

Dat ligt waarschijnlijk aan je internetsnelheid. Klik hier om naar een testpagina te gaan waar je de snelheid van je internet kunt controleren. Indien de test uitwijst dat de internetsnelheid te laag is, kun je wellicht overschakelen naar een andere internetverbinding. Ook het verversen van je browser kan het probleem verhelpen. De webinars laden het beste in Google Chrome of Firefox. Daarnaast is het belangrijk om de VPN uit te schakelen (dit zijn beveiligde bedrijfsnetwerken). Ook kan je het proberen via een ander apparaat.

Ik heb een account, maar ik kan niet inloggen en ik ontvang de reset wachtwoord link niet.

Controleer altijd eerst de spamfolder van je inbox. Soms belanden onze mails in de spam- of reclamefolder van je mailprogramma. Is dat niet het geval stuur dan een bericht naar info@onlineseminar.nl met daarin de volgende informatie:
1. Je naam
2. Je e-mailadres
3. De naam van de organisatie waarvan je een webinar wilt kijken (bijvoorbeeld UWV, RTLZ, Aegon)
4. De datum en het tijdstip van het webinar dat je wilt zien

Audio/video

Wat moet ik doen als mijn beeld hapert?

Dat ligt waarschijnlijk aan je internetsnelheid. Klik hier om naar een testpagina te gaan waar je de snelheid van je internet kunt controleren. Indien de test uitwijst dat de internetsnelheid te laag is, kun je wellicht overschakelen naar een andere internetverbinding, bijvoorbeeld via je mobiel? Zijn er andere gebruikers op jouw locatie die van dezelfde verbinding gebruik maken en wellicht veel data aan het downloaden of uploaden zijn dan kan dit effect hebben op jouw beeldkwaliteit. Probeer eens om uit te loggen en opnieuw in te loggen.

Wat moet ik doen als mijn geluid hapert?

Check eerst of je audio op een gemiddeld geluidsniveau is ingeschakeld. Maak je gebruik van audioboxen controleer of ze goed zijn aangesloten. Het haperen van geluid kan ook een verbindingsprobleem zijn. Kun je wellicht overschakelen naar een andere internetverbinding, bijvoorbeeld via je mobiel?  Probeer om uit te loggen en opnieuw in te loggen.

Wat moet ik doen als mijn beeld stilvalt?

Je kunt proberen om het beeld te verversen door de pagina opnieuw te laden. Dit lost het probleem in veel van de gevallen op. Of probeer het in een andere brower (Google Chrome of Firefox). Uitloggen en weer opnieuw inloggen is ook een optie.

Wat moet ik doen als ik een echo hoor?

Waarschijnlijk heb je twee of meerdere browserschermen openstaan waarin het webinar afspeelt. Sluit alle overbodige schermen. Weet je het niet zeker, sluit dan je browser af en klik opnieuw op de link in de email die je hebt ontvangen.

Ik kijk via een bedrijfsnetwerk en ondervind problemen bij het kijken, wat nu?

Als je binnen een bedrijfsnetwerk kijkt (of via een VPN-verbinding verbonden bent) kun je problemen ondervinden. Vaak zorgt dat ervoor dat de verbinding naar het webinar wordt geblokkeerd. Maak bij voorkeur gebruik van je eigen WiFi-signaal, je eigen internetverbinding thuis of als je op het werk bent via je mobiele telefoon. Sluit de VPN-verbinding actief af zodat je zeker weet dat de verbinding via je eigen signaal loopt.

Wat moet ik doen als een deel van mijn scherm wegvalt / onzichtbaar is?

Dan is je scherm waarschijnlijk ingezoomd. Klik op CTRL+0 om dit te herstellen.

Wat moet ik doen als mijn beeld hapert?

Dat ligt waarschijnlijk aan je internetsnelheid. Klik hier om naar een testpagina te gaan waar je de snelheid van je internet kunt controleren. Indien de test uitwijst dat de internetsnelheid te laag is, kun je wellicht overschakelen naar een andere internetverbinding, bijvoorbeeld via je mobiel? Zijn er andere gebruikers op jouw locatie die van dezelfde verbinding gebruik maken en wellicht veel data aan het downloaden of uploaden zijn dan kan dit effect hebben op jouw beeldkwaliteit. Probeer eens om uit te loggen en opnieuw in te loggen.

Wat moet ik doen als mijn geluid hapert?

Check eerst of je audio op een gemiddeld geluidsniveau is ingeschakeld. Maak je gebruik van audioboxen controleer of ze goed zijn aangesloten. Het haperen van geluid kan ook een verbindingsprobleem zijn. Kun je wellicht overschakelen naar een andere internetverbinding, bijvoorbeeld via je mobiel?  Probeer om uit te loggen en opnieuw in te loggen.

Wat moet ik doen als mijn beeld stilvalt?

Je kunt proberen om het beeld te verversen door de pagina opnieuw te laden. Dit lost het probleem in veel van de gevallen op. Of probeer het in een andere brower (Google Chrome of Firefox). Uitloggen en weer opnieuw inloggen is ook een optie.

Wat moet ik doen als ik een echo hoor?

Waarschijnlijk heb je twee of meerdere browserschermen openstaan waarin het webinar afspeelt. Sluit alle overbodige schermen. Weet je het niet zeker, sluit dan je browser af en klik opnieuw op de link in de email die je hebt ontvangen.

Ik kijk via een bedrijfsnetwerk en ondervind problemen bij het kijken, wat nu?

Als je binnen een bedrijfsnetwerk kijkt (of via een VPN-verbinding verbonden bent) kun je problemen ondervinden. Vaak zorgt dat ervoor dat de verbinding naar het webinar wordt geblokkeerd. Maak bij voorkeur gebruik van je eigen WiFi-signaal, je eigen internetverbinding thuis of als je op het werk bent via je mobiele telefoon. Sluit de VPN-verbinding actief af zodat je zeker weet dat de verbinding via je eigen signaal loopt.

Wat moet ik doen als een deel van mijn scherm wegvalt / onzichtbaar is?

Dan is je scherm waarschijnlijk ingezoomd. Klik op CTRL+0 om dit te herstellen.

Registratie

Hoe registreer ik me?

Ga naar onlineseminar.nl/[naam bedrijf]. Vervolgens klik je rechtsboven op 'Registreren'. Vul de velden in en geef een wachtwoord op via de mail om de registratie te voltooien.


>

Waarom kan ik niet inloggen?

Vaak lukt het niet om in te loggen als je account nog niet geverifieerd is. Als je je registeert ontvang je hiervan een e-mail. Deze e-mail bevat een link om je account te kunnen verifieren (Zie: 'Hoe verifieer ik een account?'). Als je niet op tijd op deze link klikt is de geldigheid van de link verlopen. Klik op wachtwoord wijzigen om een nieuw wachtwoord aan te maken. Met de e-mail die je ontvangt kun je je account alsnog verifiëren.

Hoe meld ik me aan voor een webinar?

Volg de link die je hebt ontvangen van de organisator van het webinar en druk op de aanmeldknop. Heb je geen link ontvangen maar wil je een webinar volgen van een bedrijf: Ga naar onlineseminar.nl/[naam bedrijf]. Op deze pagina vind je een overzicht met diverse webinars. Kies het webinar dat je interesseert en klik op de aanmeldknop (zie instructievideo).


Hoe meld ik me af voor een webinar?

Ga naar de pagina van de organisatie waarvan je een webinar wilde volgen, de link ziet er ongeveer zo uit "onlineseminar.nl/[naam bedrijf]". Log eerst in op de pagina. Bij het webinar waarvoor je je had aangemeld staat het woord 'afmelden' onderstreept. Klik hierop en de melding 'Je bent afgemeld voor dit webinar' verschijnt in beeld.

Hoe kan ik een gebruikersaccount verwijderen?

Hiervoor dien je in te loggen in de omgeving waar je een account hebt. Ga naar onlineseminar.nl/[naam bedrijf]. Rechtsbovenaan staat jouw naam en soms ook je foto. Klik hierop en kies 'Mijn profiel'. Rechtsboven in het tabblad 'Mijn gegevens' zie je tekst 'Account verwijderen' onderstreept staan. Klik hierop om je account te verwijderen (zie instructievideo).


Hoe verifieer ik een account?

Als je je registreert voor een webinar moet je vaak eerst een account aanmaken bij de organisator van het webinar. Als je dit doet ontvang je een email. Deze email bevat een link om je account te kunnen verifiëren. Je moet binnen 24 uur op de link klikken anders is deze niet meer geldig. Door deze verificatie weten we zeker dat jij een account wilde aanmaken en voorkomen we dat iemand anders dit voor jou doet.


Hoe registreer ik me?

Ga naar onlineseminar.nl/[naam bedrijf]. Vervolgens klik je rechtsboven op 'Registreren'. Vul de velden in en geef een wachtwoord op via de mail om de registratie te voltooien.


Waarom kan ik niet inloggen?

Vaak lukt het niet om in te loggen als je account nog niet geverifieerd is. Als je je registeert ontvang je hiervan een e-mail. Deze e-mail bevat een link om je account te kunnen verifieren (Zie: 'Hoe verifieer ik een account?'). Als je niet op tijd op deze link klikt is de geldigheid van de link verlopen. Klik op wachtwoord wijzigen om een nieuw wachtwoord aan te maken. Met de e-mail die je ontvangt kun je je account alsnog verifiëren.

Hoe meld ik me aan voor een webinar?

Volg de link die je hebt ontvangen van de organisator van het webinar en druk op de aanmeldknop. Heb je geen link ontvangen maar wil je een webinar volgen van een bedrijf: Ga naar onlineseminar.nl/[naam bedrijf]. Op deze pagina vind je een overzicht met diverse webinars. Kies het webinar dat je interesseert en klik op de aanmeldknop (zie instructievideo).


Hoe meld ik me af voor een webinar?

Ga naar de pagina van de organisatie waarvan je een webinar wilde volgen, de link ziet er ongeveer zo uit "onlineseminar.nl/[naam bedrijf]". Log eerst in op de pagina. Bij het webinar waarvoor je je had aangemeld staat het woord 'afmelden' onderstreept. Klik hierop en de melding 'Je bent afgemeld voor dit webinar' verschijnt in beeld.

Hoe kan ik een gebruikersaccount verwijderen?

Hiervoor dien je in te loggen in de omgeving waar je een account hebt. Ga naar onlineseminar.nl/[naam bedrijf]. Rechtsbovenaan staat jouw naam en soms ook je foto. Klik hierop en kies 'Mijn profiel'. Rechtsboven in het tabblad 'Mijn gegevens' zie je tekst 'Account verwijderen' onderstreept staan. Klik hierop om je account te verwijderen (zie instructievideo).


Hoe verifieer ik een account?

Als je je registreert voor een webinar moet je vaak eerst een account aanmaken bij de organisator van het webinar. Als je dit doet ontvang je een email. Deze email bevat een link om je account te kunnen verifiëren. Je moet binnen 24 uur op de link klikken anders is deze niet meer geldig. Door deze verificatie weten we zeker dat jij een account wilde aanmaken en voorkomen we dat iemand anders dit voor jou doet.