Webinars als bron voor goede medische informatie

UMC Utrecht


UMC Utrecht wil ingewikkelde, medische onderwerpen op een toegankelijke manier uitleggen. Sinds 2017 gebruiken ze daarvoor ook webinars. De webinars helpen het ziekenhuis om zich te positioneren als expert op medisch gebied.

Het internet is vaak de eerste bron die mensen raadplegen voor medische zaken en dat is niet altijd een goede zaak. Er is veel goede informatie online te vinden, maar helaas ook veel onzin. Academisch ziekenhuis UMC Utrecht vindt het belangrijk dat mensen goede medische informatie krijgen en voegt daad bij woord. Met webinars profileren ze zich als expert op medisch gebied waaraan mensen vragen kunnen stellen. Een betrouwbare bron, die ook toegankelijk is.

"Voor ons is de professionele begeleiding van Online Seminar erg prettig. Veel van onze artsen en onderzoekers hebben nog nooit voor de camera gestaan. De tips van de regisseur zijn daarom zeer nuttig. Voor ons is het webinar een belangrijke toevoeging aan de UMC Utrecht middelenmix. Op social media en de website kunnen we beknopt het verhaal vertellen, tijdens een webinar kunnen onze artsen en onderzoekers echt verdieping geven én in gesprek met de doelgroep. Heel waardevol."

 Egon Compter, adviseur online marketing en communicatie bij het UMC Utrecht

Partner sinds 2017

UMC Utrecht organiseert webinars sinds 2017, met Online Seminar als exclusieve partner. Tijdens de webinars belicht een specialist een medisch onderwerp. Het publiek heeft de mogelijkheid om achteraf vragen te stellen. De webinars hebben onderwerpen als ‘Gezonde voeding en hart- en vaatziekten’, ‘Genetisch testen bij een kinderwens: wat kan er en hoever willen we gaan?’ en ‘Kanker en DNA’. Een van de best bekeken uitzendingen ging over vaccineren en kinderen, ‘Vaccineren, jezelf en anderen beschermen’.

Live & On demand

De webinars worden opgenomen in onze studio in Amsterdam. We begeleiden de medisch specialisten volledig, zodat zij zich kunnen richten op de inhoud van het webinar. De webinars worden in video opgenomen, zodat mensen ook op een later tijdstip on demand kunnen kijken. Inmiddels zijn er twaalf uitzendingen geweest, die gemiddeld tussen de 500 en de 1500 kijkers hadden.

De feiten

  • Partner sinds 2017
  • Medisch specialist aan het woord
  • Uitzendingen trekken tussen de 500 en 1500 kijkers


  • Meer weten?

    Contacteer me

    Rico Hoeboer
    020-8457405
    rico@onlineseminar.nl


    Succesverhalen

    Hoe we samen ambities waarmaken, hindernissen overkomen en resultaat boeken.


    RTL Z

    Hoe webinars traditionele tv versterken

    Het Juridisch Loket

    Slim opleiden via webinars

    Nysingh

    Webinars als opleidingstool voor een drukbezette doelgroep

    UWV

    Een baan vinden met hulp van webinars