Hoe webinars traditionele televisie versterken

RTLZ


Hoe combineer je de interactieve mogelijkheden van online op een slimme manier met de kracht van traditionele televisie? Dat was de vraag van RTLZ. Samen met Online Seminar creëerde het zakelijk nieuwsplatform interactieve tv-uitzendingen, die meer terugkerende bezoekers, waardevolle inzichten én adverteerders opleveren.

RTLZ is een zakelijk 360°-platform dat via TV, web, apps en events overal en op elk moment van de dag bereikbaar is. Hun doelpubliek: ondernemers. In aanvulling op de traditionele tv-uitzendingen besloot RTLZ webinars aan te bieden aan haar doelpubliek. Online Seminar is hun partner. Zo kan het platform haar kijkers op meerdere manieren bereiken en engageren. En wat het extra interessant maakt zijn de interactieve functionaliteiten van het Online Seminar-platform, zoals live chat en pollvragen. Zo kunnen ze ook in gesprek gaan met hun doelpubliek.

Groot engagement

Binnen het netwerk van RTLZ bezoekt 27% een event van RTLZ, waaronder de online seminars. De interactieve uitzendingen zijn druk bezocht en de deelnemers participeren actief; 26% van de deelnemers stelt vragen, beantwoordt polls en klikt op een call-to-action. Het bereik van de RTLZ online seminars is daarmee voor bedrijven binnen Business, Beurs, Finance en Tech zeer waardevol. RTLZ weet hiermee op een succesvolle manier klanten, adverteerders en leads aan zich te binden.

Ze doen ook elke maandagavond webinars voor RTL Nieuws, waarbij ze inspelen op de actualiteit en Beurs Inside (beursgerelateerde onderwerpen/experts aan het woord).

De Grote Cryptoshow

RTLZ organiseerde onlangs een webinar over cryptocurrencies. Sinds de snelle waardestijging van Bitcoin zijn cryptocurrencies populairder dan ooit. Een goede reden voor RTLZ om er een webinar over te organiseren, genaamd De Grote Cryptoshow. Tijdens De Grote Cryptoshow werd de actualiteit behandeld en deelden experts tips en tricks over cryptocurrencies en blockchain.

Tijdens de uitzending konden de deelnemers vragen stellen. Deze werden live beantwoord door de presentator en de experts in de studio. Waardevol voor de deelnemers, maar ook voor RTLZ. Door de deelnemers enquêtes voor te leggen, verzamelt RTLZ informatie over hun kennisniveau en interesses. Hierdoor kunnen volgende uitzendingen nog beter aansluiten op de behoefte van de deelnemers. Het resultaat? Terugkerende en betrokken deelnemers. Bovendien heeft RTLZ er nu duizenden nieuwe en verrijkte profielen van deelnemers bij.


De feiten

  • 26% van de kijkers doet actief mee
  • 99% kans dat kijkers toekomstige webinars zullen volgen
  • Rapportcijfer webinars: 8.2
  • Meer weten?

    Contacteer me

    Cindy Ottenhoff
    020-8457405
    cindy@onlineseminar.nl


    Succesverhalen

    Hoe we samen ambities waarmaken, hindernissen overkomen en resultaat boeken.


    Audi

    Medewerkers effectief informeren met webinars

    Het Juridisch Loket

    Slim opleiden via webinars

    UMC Utrecht

    Webinars als bron van medische info

    UWV

    Een baan vinden met hulp van webinars