Vooroplopen in farma met webinars

Johnson & Johnson


Een drukbezette doelgroep die hoge eisen stelt aan de kwaliteit van content, verspreid over de hele wereld. Om hen te bereiken en aan hun noden te voldoen, kiest Johnson & Johnson voor webinars van Online Seminar. Met mooie resultaten.

Johnson & Johnson ontwikkelt medicijnen tegen een grote verscheidenheid van ziektes, waaronder in de oncologie, immunologie en neurowetenschappen. Het van oorsprong Amerikaanse bedrijf is met 35.000 medewerkers een grote, internationale speler in de farmaceutische sector. Het bedrijf heeft vestigingen in verschillende landen en ook haar doelpubliek van artsen en gezondheidswetenschappers is over de hele wereld verspreid.

De meerwaarde van webinars

Om hun doelpubliek te bereiken met kwalitatieve content, kiest Johnson & Johnson voor webinars. Deze zijn interactief, kunnen overal en op elk device bekeken worden en blijven ook na de live-uitzending beschikbaar on demand. Sinds 2016 is Online Seminar de exclusieve partner van Johnson & Johnson. In totaal organiseert het bedrijf zo’n 50 webinars per jaar.

Een aantal van de webinars vindt op locatie plaats tijdens conferenties. Daar biedt het een platform om de belangrijkste wetenschappelijke updates te delen. Gerenommeerde artsen en andere sprekers delen daar hun visie en analyse. Met de webinarfunctionaliteiten zoals pollvragen en de chat kunnen ook kijkers hun visie delen. Daarnaast zet Johnson & Johnson doorheen het jaar webinars in om andere ontwikkelingen te delen, bijvoorbeeld om een nieuw medicijn voor te stellen.

"The OS Healthcare team are just amazing! They do a great job with our online medical education and they are always trying to improve and find innovative solutions to address our needs!"

 Cristina Entrala, Medical Education Manager

Waarom Online Seminar?

De belangrijke redenen voor Johnson & Johnson om voor Online Seminar te kiezen, zijn kwaliteit en flexibiliteit. Zij kiezen voor onze full-service-aanpak . Dat betekent dat wij hen in alle aspecten ondersteunen. Tijdens de conferenties en symposia bouwen wij een mobiele, professionele studio op de locatie op. Ons technische team zorgt voor een vlekkeloze opname. Na het webinar duiken we in de verzamelde data en koppelen terug met een sterke data-analyse . . De rijke klantinzichten die daaruit voortkomen, helpen bij andere webinars en communicatie-uitingen.

Zeer goede waardering

De webinars kunnen rekenen op veel bijval onder de deelnemers. De NPS-score, waarmee deelnemers hun waardering aangeven, ligt boven de 75%. De deelnemers geven de webinars een gemiddelde tevredenheidsscore van 8,8. Dat is een zeer hoge score en geeft aan hoe waardevol de webinars zijn voor het doelpubliek. Met de webinars vergroot het bedrijf de zichtbaarheid in de markt.

De feiten

  • Fullservice-aanpak
  • Ongeveer 50 webinars per jaar
  • NPS-score van boven de 75%
  • Gemiddelde tevredenheidsscore van 8,8


  • Meer weten?

    Contacteer me

    Sjors van den Camp
    020-8457405
    sjors@onlineseminar.nl


    Succesverhalen

    Hoe we samen ambities waarmaken, hindernissen overkomen en resultaat boeken.


    RTL Z

    Hoe webinars traditionele tv versterken

    Het Juridisch Loket

    Slim opleiden via webinars

    UMC Utrecht

    Webinars als bron van medische info

    UWV

    Een baan vinden met hulp van webinars