Een drukbezette doelgroep die hoge eisen stelt aan de kwaliteit van content, verspreid over de hele wereld. Om hen te bereiken en aan hun noden te voldoen, kiest Johnson & Johnson voor webinars van Online Seminar. Met mooie resultaten.
Johnson & Johnson ontwikkelt medicijnen tegen een grote verscheidenheid van ziektes, waaronder in de oncologie, immunologie en neurowetenschappen. Het van oorsprong Amerikaanse bedrijf is met 35.000 medewerkers een grote, internationale speler in de farmaceutische sector. Het bedrijf heeft vestigingen in verschillende landen en ook haar doelpubliek van artsen en gezondheidswetenschappers is over de hele wereld verspreid.
De meerwaarde van webinars
Om hun doelpubliek te bereiken met kwalitatieve content, kiest Johnson & Johnson voor webinars. Deze zijn interactief, kunnen overal en op elk device bekeken worden en blijven ook na de live-uitzending beschikbaar on demand. Sinds 2016 is Online Seminar de exclusieve partner van Johnson & Johnson. In totaal organiseert het bedrijf zo’n 50 webinars per jaar.
Een aantal van de webinars vindt op locatie plaats tijdens conferenties. Daar biedt het een platform om de belangrijkste wetenschappelijke updates te delen. Gerenommeerde artsen en andere sprekers delen daar hun visie en analyse. Met de webinarfunctionaliteiten zoals pollvragen en de chat kunnen ook kijkers hun visie delen. Daarnaast zet Johnson & Johnson doorheen het jaar webinars in om andere ontwikkelingen te delen, bijvoorbeeld om een nieuw medicijn voor te stellen.