Vooroplopen in farma met webinars

Johnson & Johnson


De doelgroep zit over de hele wereld verspreid en stelt hoge eisen aan de kwaliteit van de content. Johnson & Johnson, specialist in medicijnontwikkeling, kiest voor webinars van Online Seminar om hen te bereiken. Met succes.

Johnson & Johnson ontwikkelt medicijnen tegen een grote verscheidenheid van ziektes, waaronder in de oncologie, immunologie en neurowetenschappen. Het van oorsprong Nederlandse bedrijf is met 35.000 medewerkers een grote, internationale speler in de farmaceutische branche. Net als het bedrijf is de doelgroep van artsen en gezondheidswetenschappers over de hele wereld verspreid.

De meerwaarde van webinars

Om de doelgroep te bereiken, bieden webinars uitkomst. Webinars zijn interactief, kunnen overal en op elk device bekeken worden en blijven toegankelijk. Sinds 2016 is Online Seminar de exclusieve partner van Johnson & Johnson. In totaal organiseert het bedrijf zo’n 50 webinars op jaarbasis.

Een aantal van de webinars vindt op locatie plaats tijdens conferenties. Daar biedt het een platform om de belangrijkste wetenschappelijke updates te delen. Gerenommeerde artsen en andere sprekers delen daar hun visie en analyse. Met de webinarfunctionaliteiten zoals pollvragen en de chat kunnen kijkers ook hun visie delen. Daarnaast organiseert Johnson & Johnson het jaar rond webinars over andere ontwikkelingen, zoals de introductie van nieuwe medicijnen.

"The OS Healthcare team are just amazing! They do a great job with our online medical education and they are always trying to improve and find innovative solutions to address our needs!"

 Cristina Entrala, Medical Education Manager

Waarom Online Seminar?

Belangrijke redenen om voor Online Seminar te kiezen, zijn de kwaliteit en flexibiliteit. Johnson & Johnson heeft dan ook gekozen voor onze full-service-aanpak . Dit betekent dat wij hen volledig ontzorgen. Tijdens de conferenties en symposia bouwen wij een mobiele, professionele studio op de locatie op. Ons technische team zorgt voor een vlekkeloze opname. Daarnaast waardeert het bedrijf onze sterke data-analyse . Hiermee creëren zij rijke klantinzichten die hen helpen bij andere webinars en communicatie-uitingen.

Zeer goede waardering

De webinars worden zeer goed gewaardeerd door de deelnemers. De NPS-score, waarmee deelnemers hun waardering uitspreken, ligt boven de 75%. De deelnemers waarderen de webinars met een gemiddeld cijfer van 8,8. Dat is een zeer hoge score en geeft aan hoe waardevol de webinars zijn voor de doelgroep. Met de webinars vergroot het bedrijf zo de zichtbaarheid in de markt.

De feiten

  • Fullservice-aanpak
  • Circa 50 webinars per jaar
  • NPS-score van boven de 75%
  • Gemiddelde waardering webinar met een 8,8


  • Wil je meer weten?

    Neem contact met ons op

    Sjors van den Camp
    020-8457405
    sjors@onlineseminar.nl


    Succesverhalen

    Hoe we samen ambities waarmaken, hindernissen overkomen en resultaat boeken.


    RTL Z

    Hoe webinars traditionele tv versterken

    Het Juridisch Loket

    Slim opleiden via webinars

    UMC Utrecht

    Webinars als bron van medische info

    UWV

    Een baan vinden met hulp van webinars