Het webinar als interactief marketingmiddel

ING


Hoe krijg je als bank écht contact met je klanten? Het is een vraag waar veel financiële instellingen mee worstelen, juist omdat vertrouwen, transparantie en een band van groot belang zijn om klanten te behouden. ING koos voor webinars. Met succes.

Sinds 2010 kiest ING voor Online Seminar als exclusieve partner om webinars te verzorgen. ING zendt ongeveer 15 webinars per jaar uit, vanuit verschillende afdelingen. De webinars gaan over onderwerpen als beleggen, sparen en hypotheken. De helft van de webinars richt zich op consumenten, de andere helft van de webinars is specifiek voor intermediairs. Op die manier worden zij geïnformeerd over nieuwe producten of wijzigingen.

Voorheen organiseerde ING veel events, maar dit is uiteindelijk een redelijk inefficiënte manier om met klanten in gesprek te raken. Er is de huur van de locatie, het personeel dat ter plekke moet zijn en alle aanvullende merchandising. Bijkomend nadeel is dat je op een event nooit alle klanten te spreken krijgt; het blijft bij een beperkt aantal.

Professionele aanpak

ING heeft gekozen voor het Online Seminar full service pakket , waarbij zij de opnames doen in onze state-of-the-art studio in Amsterdam. Ze hebben zelf experts en gespreksleiders in dienst die erg goed zijn in presenteren. Ons technische team zorgt ervoor dat alle technische details sterk zijn uitgewerkt. Zo krijgt het webinar de professionele uitstraling die ING voorstaat.

Klantinzichten

De diepgaande data-analyse die Online Seminar biedt, is een grote pre voor ING. Tijdens het webinar gebruiken ze alle webinartools, zoals pollvragen en calls to action, om waardevolle klantinzichten op te halen. Ook kan de bank hiermee een gepersonaliseerd productaanbod doen. Want met de klantinzichten weten ze veel beter in welke situatie potentiële klanten zitten. Zo kunnen ze daar goed op inspelen.

Het bereik van de webinars is behoorlijk hoog. Een groot deel van de mensen die zich aanmelden kijken het webinar ook daadwerkelijk. Het webinar is zo een sterke tool om ING te profileren als betrouwbare financiële partner. Het vergroot de naamsbekendheid van de bank en is zo een waardevolle aanvulling op de marketingmix.


De feiten

  • Full service model
  • Opname in Online Seminar studio onder begeleiding van ons technische team
  • 15 webinars per jaar
  • partners sinds 2010


  • Wil je meer weten?

    Neem contact met ons op

    Cindy Ottenhoff
    020-8457405
    cindy@onlineseminar.nl


    Succesverhalen

    Hoe we samen ambities waarmaken, hindernissen overkomen en resultaat boeken.


    RTL Z

    Hoe webinars traditionele tv versterken

    Het Juridisch Loket

    Slim opleiden via webinars

    UMC Utrecht

    Webinars als bron van medische info

    UWV

    Een baan vinden met hulp van webinars