Het webinar als interactief marketingmiddel

ING


Hoe maak je als bank écht de connectie met je klanten? Het is een vraag waar veel financiële instellingen mee worstelen, juist omdat vertrouwen, transparantie en een band van groot belang zijn om klanten te behouden. ING koos voor webinars. Met succes.

ING kiest sinds 2010 voor Online Seminar als exclusieve partner om webinars te verzorgen en zendt ongeveer 15 webinars per jaar uit, vanuit verschillende afdelingen. De webinars gaan over onderwerpen als beleggen, sparen en hypotheken. De helft van de webinars is gericht op consumenten, de andere helft van de webinars is specifiek voor intermediairs. Zo worden zij geïnformeerd over nieuwe producten of wijzigingen.

Waarom webinars efficiënter zijn? Bij een fysiek event moet je een locatie huren, personeel inzetten om alles in goede banen te leiden en aan merchandising doen. Bovendien kan je nooit met iedereen spreken. Deze nadelen vallen weg bij een webinar.

Professionele aanpak

ING kiest voor het Online Seminar full service pakket en doet de opnames in onze state-of-the-art studio in Amsterdam. Ze hebben zelf experts en gespreksleiders in dienst die zeer goed zijn in presenteren. Ons technische team zorgt ervoor dat alle technische details sterk zijn uitgewerkt. Zo krijgt het webinar de professionele uitstraling, ING waardig.

Klantinzichten

Online Seminar doet een diepgaande analyse van data die tijdens het webinar verzameld wordt. Deze data-analyse is een grote troef voor ING. Tijdens het webinar gebruiken ze alle webinarfunctionaliteiten, zoals pollvragen en calls to action, om waardevolle klantinzichten op te halen. Zo kan de bank een gepersonaliseerd productaanbod doen. Want met de klantinzichten weten ze veel beter in welke situatie potentiële klanten zitten en kunnen daar vervolgens op inspelen.

Het bereik van de webinars is behoorlijk hoog. Een groot deel van de mensen die zich aanmelden, bekijken het webinar volledig. Zo is het webinar een sterke tool om ING te profileren als betrouwbare financiële partner. Het vergroot de naamsbekendheid van de bank en is een waardevolle aanvulling op de marketingmix.


De feiten

  • Full service model
  • Opname in onze professionele studio onder begeleiding van ons technische team
  • 15 webinars per jaar
  • partner sinds 2010


  • Meer weten?

    Contacteer me

    Cindy Ottenhoff
    020-8457405
    cindy@onlineseminar.nl


    Succesverhalen

    Hoe we samen ambities waarmaken, hindernissen overkomen en resultaat boeken.


    RTL Z

    Hoe webinars traditionele tv versterken

    Het Juridisch Loket

    Slim opleiden via webinars

    UMC Utrecht

    Webinars als bron van medische info

    UWV

    Een baan vinden met hulp van webinars