Webinar overzicht Hulp nodig

Solution selling

(voor accountmanagers en commerciële medewerkers)
Solution selling

Verkopen vanuit “het product” werkt al lang niet meer. Klanten kopen een product of dienst omdat ze een probleem hebben in hun huidige situatie. 

Solution selling betekent actief op zoek gaan naar dit probleem, de impact ervan inzichtelijk maken voor zowel de verkoper als de klant zelf, en op basis daarvan een product voor te stellen dat een oplossing biedt voor dit probleem.
In complexe structuren betekent dit meestal dat heel wat mensen betrokken zijn. Verkopen aan de inkoper alleen is lang niet voldoende. Alle betrokken partijen moeten bewerkt worden, en hun invloed in het beslissingsproces dient maximaal uitgespeeld te worden.
Enkel die accountmanagers die hier op inzetten, maken het verschil met hun collega’s, en zijn succesvol.
Voor wie is dit webinar bedoeld?
Dit webinar richt zich tot iedereen die binnen een bedrijf of organisatie verantwoordelijk is voor de commerciële relatie met klanten, in het bijzonder strategische klanten, en die bij commerciële besprekingen geconfronteerd wordt met complexere beslissingsprocessen en meerdere “decision makers”.

Wat mag je verwachten ?
In dit webinar gaan we dieper in op de verschillende fases van het verkoopproces in het kader van solution selling. Hoe bekom je dé informatie die noodzakelijk is om te bepalen of een prospect mogelijks een klant zou kunnen worden. Hoe bekom je het engagement van de verschillende actoren om samen naar de volgende fase te gaan?
Op het einde van dit webinar zal je handvaten hebben die je zullen helpen bij het bewerken van grote strategische klanten, en dit op de verschillende niveaus van de DMU.
Tip: misschien heb je ook interesse in het webinar rond “het accountplan” op maandag 13 november? (Beide webinars kunnen afzonderlijk gevolgd worden).

Wie kan dit webinar (kosteloos) volgen ?
Het webinar kan kosteloos gevolgd worden door werknemers uit volgende sectoren : metaalverwerkende en technologische industrie (PC 209), chemische sector (PC 116 of 207), confectiesector (PC 215 of PC 109), erkende controleorganismen (PC 219), textielsector (PC 120 of 214). Voor deelnemers uit de voedingshandel (PC 119), voedingsindustrie (PC 118 of 220), de audiovisuele sector (PC 227), de filmproductie (PSC 303.01) kan een beperkt inschrijvingsgeld aangerekend worden. Informeer bij het vormingsfonds Alimento of Mediarte.
Het inschrijvingsgeld voor deelnemers uit andere sectoren dan deze hierboven vermeld bedraagt 125 euro.

Docent : Stefaan Maes
Stefaan Maes is sales coach en sales trainer, actief in zowel de B2B als B2C omgeving.
Vanuit zijn dertig jaar lange ervaring als key account manager in de ICT sector bouwde hij een grote expertise uit op het vlak van sales. Hij werkte 13 jaar voor één van Belgisch grootste telecom bedrijven en onderhield de commerciële contacten met hun top-10 klanten.
Na een doorgedreven opleiding tot coach startte hij in 2013 zijn eigen activiteit als trainer/coach (www.rentasalescoach.be) en is hij verbonden met het trainersnetwerk “The house of change”. Vandaag traint en coach hij verkopers en account managers voor opdrachtgevers in alle mogelijke sectoren.
Zijn webinars halen steevast uitstekende beoordelingen !


vrijdag

22

juni 2018

Dit webinar heeft al plaatsgevonden, u dient ingelogd te zijn om het terug te bekijken.

powered by OnlineSeminar