Uw zoektermSluit filter
Log in voor een compleet overzicht van alle webinars

Resultaat- en oplossingsgericht denken

Resultaat- en oplossingsgericht denken

Dagelijks komen we met ‘problemen’ in aanraking: een onduidelijke nieuwe taak, die je extra stress bezorgt, een project dat in het honderd loopt, negatieve feedback die je ontvangen hebt, waardoor je bij de pakken blijft zitten,…

 

In de wijze waarop je deze problemen aanpakt is alvast één rode draad belangrijk: de mindset. Hoe sta je er ...

Datum: 28 mei 2019
Aanvang: 13:30
Duur: 1 uur

Klantgericht omgaan met klachten

Een must voor iedereen die contact met klanten heeft
Klantgericht omgaan met klachten

Ontevreden klanten: elk bedrijf krijgt ermee te maken. Hoe goed je je ook inzet, altijd zijn er wel mensen die klagen. Soms terecht, soms onterecht.

Het doet er ook niet toe of de klacht wel of niet terecht is. Het basis principe van klantgerichtheid is immers niet op zoek te gaan naar wie is verantwoordelijk, ...

Datum: 3 juni 2019
Aanvang: 13:30
Duur: 1 uur

Functionerings- en of evaluatiegesprekken

do’s en don’ts
Functionerings- en of evaluatiegesprekken

Het verbeteren van onderlinge communicatie, het wegnemen van belemmeringen en het optimaliseren van de werkrelatie tussen jou en je medewerkers. Dit klinkt allemaal heel mooi, maar hoe krijg je dat voor elkaar in één gesprek?

Hoe zorg je ervoor dat zo’n gesprek meer wordt dan een jaarlijks terugkerend ritueel, maar echt bijdraagt tot een beter en ...

Datum: 6 juni 2019
Aanvang: 13:30
Duur: 1 uur

Hoe anderen meekrijgen in jouw ideeën?

Werken aan je overtuigingskracht!
Hoe anderen meekrijgen in jouw ideeën?

Gelijk hebben is vaak het probleem niet. Gelijk krijgen, dát is de kunst.

Sommige mensen hebben het blijkbaar “van nature”: ze hebben zo’n uitstraling dat anderen eigenlijk meteen van hen aannemen wat ze zeggen. Ze krijgen veel gedaan bij anderen omdat ze weten te overtuigen.

Overtuigen is een manier van “beïnvloeden”. Je zorgt ervoor dat ...

Datum: 7 juni 2019
Aanvang: 13:30
Duur: 1 uur

Nooit meer hoeven zeggen: ik heb geen tijd ...!

Over tijdmanagement
Nooit meer hoeven zeggen: ik heb geen tijd ...!

We hebben allemaal de beschikking over 24 uur per dag, 168 uur per week, 365 dagen per jaar.

Jij, net zo goed als jouw collega, je medewerkers, je buren en zelfs de president van de Verenigde Staten.

Toch horen wij nog vaak : “Ik heb geen tijd!”.

Dat klopt niet. We hebben wel tijd.

We hebben net ...

Datum: 11 juni 2019
Aanvang: 13:30
Duur: 1 uur
Datum: 13 juni 2019
Aanvang: 13:30
Duur: 1 uur

Psychologische veiligheid

De sleutel naar een goed florerend team
Psychologische veiligheid

Tijdens haar nachtdienst merkt een verpleegster dat een ongebruikelijk hoge dosis medicatie moet toegediend worden aan een patiënt. Ze twijfelt om de verantwoordelijke arts te bellen, maar herinnert zich dan hoe neerbuigend die zich op de laatste teammeeting uitliet over haar werk. Ze belt niet en dient de medicatie toe.

Dit voorbeeld maakt meteen duidelijk ...

Datum: 18 juni 2019
Aanvang: 13:30
Duur: 1 uur

(Preventief) omgaan met burn-out bij medewerkers

(Preventief) omgaan met burn-out bij medewerkers

Uit verschillende studies blijkt dat veel werknemers klagen over te veel stress. Nochtans is er niets mis met wat stress in ons leven.  Het zorgt ervoor dat we scherp en alert blijven en helpt ons om grote uitdagingen tot een goed einde te brengen. Maar als de hoeveelheid stress groter wordt dan onze draagkracht, wordt ...

Datum: 20 juni 2019
Aanvang: 13:30
Duur: 1 uur

Schriftelijk reageren op klachten

Herstel de verstoorde klantenrelatie!
Schriftelijk reageren op klachten

Ook al vinden we het niet zo prettig wanneer klanten klagen, met een doordachte schriftelijke reactie kunnen we veel goedmaken.

Doordacht betekent dat je in je antwoord formuleringen hanteert waarmee je het vertrouwen van de klant herstelt, zowel bij een gegronde als een niet-gegronde klacht.

Dit webinar gaat over die formuleringen.

 

Wat mag je verwachten?

Dit ...

Datum: 21 juni 2019
Aanvang: 13:30
Duur: 1 uur

Doelgericht commerciële vragen stellen.

Een van de sterkste wapens in de verkoop!
Doelgericht commerciële vragen stellen.

Een goede behoefte analyse is de basis van elk verkoopgesprek. En toch vervallen vele verkopers in het veel te snel voorstellen van hun oplossing.

Een goed verkoopgesprek houdt in dat de klant 70% van de tijd praat.

Maar hoe krijg je die klant aan het praten? Niet alle klanten laten makkelijk het achterste van hun tong ...

Datum: 24 juni 2019
Aanvang: 13:30
Duur: 1 uur

powered by OnlineSeminar